Total Pageviews

Tuesday, June 14, 2011

Kas ajakirjandus kruvib ootusi spordis liiga kõrgele?

Eile esitas sellise küsimuse avalikkusele mõtlemiseks Vikerraadio "Mis mõttes?" saadet vedanud ajakirjanik Tiit Karuks. Ma ei kuulnud kogu saadet, kuulsin ainult lõppu ja tahtsin kaasa mõelda. Saingi liinile, ise autoroolis keset tipptundi :)! Keeruliseks see mõtteavaldus kujunes, aga loodan, et olulise sain siiski ära öelda.

Arvan natuke siin veergudel ka. Ma ei usu, et ajakirjandus neid ootusi üksi üles kütab, sport on vaatemäng, milles vaatajate jaoks on oma võlu ja ilu. Sportlane teeb ju ometi aastaid trenni, lootes, et ühel kenal võistlusel tuleb sähvatus, mille paistel end ülejäänud aastad soojendada. Meie, pealtvaatajatena, tahaks olla selle kena hetke tunnistajaks. Mis rõõmu sest, kui kuuleme tagantjärele, et tühjade tribüünide ees ületati inimvõimete piir, ainsaks tunnistajaks seda fikseerinud kohtunikud. Eneseületus iseenesest võiks ju olla nii mõnegi jaoks eraldi eesmärgiks, aga ma ei tea sportlasi, kes uusi ja uusi maailmarekordeid oma tagahoovis purustaks. Seega - rääkige, ajakirjanikud, rääkige, aga mitte tühjalt kohalt, vaid ikka sportlaselt eelnevalt küsides nagu see ju tegelikult enamasti toimubki. Ja kui selgub, et püstitatud eesmärgid ei realiseerunud ühel või teisel korral, siis andke teada, mis olid komistuskivideks, et pöidlahoidjad omakorda teaks, mis juhtus ja kuidas saaks toetada. Nii arvan mina.

Maicel ja Robi sõitsid täna Rakverre, kus toimuvad homme-ülehomme Rakvere lahtised mitmevõistluse võistlused noortele. Oleks ju igav, kui ma ei lisaks siia, mida meil järgmistel päevadel Rakverest oodata on. Maicelil on üks ja kindel eesmärk, milleks on juuniorite EMi normi täitmine, ehk vähemalt 7050 punkti kümnevõistluses, Robi eesmärk on Maicelit toetada selle tulemuseni jõudmisel. Kogu hingest loodan, et suur eesmärk "täidub".
Praegu, just sama meenus Robi sõna "täidub" kasutades, et kunagi, kui ta Jõuluvanale oma esimese kirja kirjutas, ei olnud ta nõus mulle seda näitama ega oma soovist rääkima, sest teadis, et kui soovi teistele näidata või kõva häälega välja öelda, siis see "ei täidu". Just nii ta ütles ja nende sõnade valguses ma praegu rohkem ei lobise, et poiste salajasematele soovidele jätta täitumise ruumi ka.

Ühest siiski veel, nimelt kui ma 11 kuud tagasi seda blogi pidama hakkasin, ei olnud mul enamat soovi ega eesmärki, kui jäädvustada Robi unistuste täitumisi ja vahendada neid teistele pereliikmetele, suguslastele- sõpradele, kes ise kõikide põnevate hetkede tunnistajaks olla ei saa. Märkamatult, vastavalt Robi kordaminekutele, on blogi kogunud uusi ja uusi lugejaid. Täna teatas Kata, et blogil on juba üle 10 000 külastuse. Tore, kas pole :). Aitäh toetajatele ja kaasvõi(s)tlejatele!
Homme ja ülehomme loodan poistelt saada sõnumeid Rakveres toimuva kohta, et siis juba tõelisi spordiuudiseid kõigi teiega jagada. Seniks pöidlad pihku!


No comments:

Post a Comment